オンラインで手にはいるビデオゲームの空間についての論文 (2)
Aug 15, 2011|ゲーム研究
オンラインで手にはいるビデオゲームの空間についての論文の追加。すべてpdf。
- Aarseth, E. (2001) "Allegories of Space: The Question of Spatiality in Computer Games". In M. Eskelinen and R. Koskimaa (eds.), CyberText Yearbook 2000. Jyvaskyla, Finland: Research Centre for Contemporary Culture.
- Taylor, L. (2002) "Video Games: Perspective, Point-of-View, and Immersion". Master's Thesis, University of Florida.
- Günzel, S. (2008) "The Space-Image: Interactivity and Spatiality of Computer Games". In S. Günzel, M. Liebe, and D. Mersch (eds.), Conference Proceedings of The Philosophy of Computer Games 2008, 170-189. Potsdam University Press.
- Wei, H., J. Bizzocchi, and T. Calvert (2010) "Time and Space in Digital Game Storytelling". International Journal of Computer Games Technology, 2010. Hindawi Publishing Corp.
あと以下の本も新たにぽちった。
Conference Proceedings of The Philosophy of Computer Games 2008は全文を落とせます。面白そうなのが多い。